söndag 21 februari 2010

No babies before 25

För alla er läsare som är med barn i tidigt skede eller har funderingar på att skaffa.. tänk er för..

Jag stod nyss i duschen och funderade på alla blivande föräldrar, särskillt de i unga åldrar och inte vart tilsammas med pappan till barnet särskillt länge.

Frågan jag ställde mig var VARFÖR behåller man/ skaffar man ett barn med någon man vart tilsammans med några månader / one night stand? Det är helt sjukt!
Varför väntar ni inte några år tills ni känner varrandra ? fattar ni hur det här barnet kommer bli? med min egen statistik så kommer 90%av det här barnen säkerligen inte ha två föräldrar närvarande.

Det jag föröker säga är att vänta tills ni åtminstonde vart tillsammans i 3år eller mer, de första åren är till för dig och din partner att lära känna varrandra! Hur ska ni kunna ta hand om ett barn tilsammas om ni inte äns känner varrandra??

Själv har jag vart tillsammans med min pojkvän i 4½år, och jag har inga planer på barn ännu. men visst tror jag att vi skulle klara av det i nuläget,men för mig handlar det om att jag inte vill stressa med något sånt. vi har all tid i världen.
men det är ju vårat beslut.

jaja sålänge du inte närmar dig 40 så ha ingen brådska!! Skaffa ett djur istället, även fast det inte är samma sak så sätter det er på prov hur ni skulle klara av att ta hand om ett barn.!

Inga kommentarer: