fredag 15 januari 2010

Tankeställare..

Här om dagen på jobbet så var en kund inne som hade lite tid över så vi stod och hade en ganska intressant diskution. Jag frågade honom vad han tyckte jag skulle göra med mitt liv, han svara då att jag borde plugga upp mina betyg så jag kan skaffa ett riktigt jobb i framtiden. Han berättade även att han gick också ut med inte så bra gymnaiebetyg, men han pluggade upp dom , och nu jobbar han med något som man tjänar vääldigt mycket pengar på.. Jag sa något i stil med " Ja man var ju dum som inte pluggade ordentligt när man väl gick på gymnasiet" , då svarade han, nej ida, din ungdomstid får du aldrig tillbaka, men öppna en bok kan du göra när som helst. Hade du inte roligt när du gick i skolan? ja svarade jo, jättekul.

Det slog mig då att mitt liv inte är förstört för att mina skolår gick åt helvete ,pluggmässigt. Jag kan fortf ändra på det, och det ska jag med. det var som en stor sten som släppte från mitt hjärta, att han trodde på mig, även fast han inte känner mig.

----

Nu har jag jobbat 2av10 arbetsdagar, idag blir min 3dje. . sen får jag vara ledig i 2dagar, skönt! då ska jag o kim hänga med johanna och räkan:)
Sen den 26e drar jag och anna till norrköping !

---

Snart är det lönedags! weej. !!! cant wait.!

..

Oao Ida Sälmark.

Inga kommentarer: