lördag 28 augusti 2010

Lilla kycklingen..

Igår efter jobbet hade jag fått en förfrågan om att följa med Sannie och köpa en mössa till tyra... dock så vart det lite mer, sannie bestämmde sig nämligen för att hon skulle bleka håret, jag tänkte att jag skulle vara snäll o hjälpa henne, blekning är ju inte riktigt att leka med.. så vi traskar hem och pillar i den första färgen.. händer inte såå mycket, håret bli lite ljusare brunt.. plus att vi bara hade en flaska så det vart lite fläkigt.. en missnöjd sannie och hennes hårfrisör tog då bilen till Willys och köpte mer färg, bättre färg.. hem till hjärtat igen och började om.. den här blekningen tog desto bättre på sannies hår.. vi hade även två flaskor så vi skulle vara säkra på att det skulle räcka.. efter en halvtimme gått börjar vi se att färgen inte vill fästa på vissa ställen.. och att det börjar se jääävligt gult ut.. vi (läs jag) antar att det kommer se annorlunda ut när färgen är ursköljd och torkad.. när ca 40 min har gått så sköljer hon ur färgen, och passar på att ha i lite silvershampoo............. dock så är det fortf väldigt gult när resultatet är klart.. iofs så innerst inne så visste nog både jag och sannie att det inte skulle bli sådär vitt o fint men vi hoppades.. iallafall så tycker jag ärligt talat att det inte blev SÅ fult som sannies ansiktsutryck visade.. och jag vet att om hon bara använder silvershampoot mycket och kanske bleker en gång till så kommer det bli skit bra! <3

Dock så kan jag inte sluta störa mig på blekningsföretagen.. ! Hur kan dom påstå att håret ska bli "vitt" när det nästan ALLTID blir gult? Nu färgade vi på en person som inte hade någon färg i håret! möjligtvis lite i topparna, borde inte resultatet då blivit vitt? Jag kan förstår på personen som mig själv med mycket gammal färg i håret att det skulle bli typ orange rött gult, men på sannie som inte har någon tidigare färg borde de blivit vitt! kanske borde slå en pling till det där jävla företaget och fråga vad problemet är? BAJS!

Jaja kul hade vi iallafall, eftersom att sannie har en liten nyföding hemma så ville vi inte utsätta henne för den starka amonniaklukten, så hon o jag stängde in oss i deras lilla badrum men inte så bra ventilering! FY faaan haha.. man vart helt hög på skiten.. och på förpakningen står det "får inte inhaleras" .. oj då..

jaja.. jobbat idag, och inte hört något från sannie, har en liten känsla att hon inte är så glad på mig :/

Nu ska jag snart göra mig i ordning för att möta pappa och äta lite mat!

Tjolahopp

1 kommentar:

Sannie sa...

Hahaha :D! Älskade älskade hjärtat! Jag är inte ett dugg sur på dig :P! Det är väl inte ditt fel att mitt hår är gult i grund och botten! Haha, dessutom så tror jag det kommer bli bra om jag bleker en gång till! Jag förstog att det skulle bli gult, och det är ingenting i jämförelse med hur gult det va sist jag skulle bli blond! Tack för hjälpen min bästa knasboll :D <3!