söndag 1 november 2009

Lund/Malmö

Hejhallå!

Vistelsen i Lund/Malmö har varit great:)

Började i fredags morgon med att vi tog tåget kl 07.02 på morgonen sen var vi framme i lund 11.33 , tågresan gick väl hyffsat fort !
Nere på stationen möter min syster upp oss och guidar och hem till henne där jag och kim ska spendera nätterna, niclas (min lillebror) Sov även där fre-Lör,

Vi gick som sagt hem till henne och dumpade sakerna, sen gick vi ut på en liten vandring i lund, så jävla mycket folk det bor där!! Alltså på en sådan liten yta, känndes mycket värre än sthlm! Vi gick bla in i domkyrkan och tittade lite i affärer:) Sen gick vi hem till lägenheten igen för att invänta min andra syster och hennes fästman, när dom kom så gick vi till en sushi resturant, jag äter dock inte rå fisk, men det var en väldigt fin och mysig resturant :)
Efter maten gick vi hem till lisa igen och Mamma + Linn och joakim åkte hem till L&J i Malmö, och vi andra gick o hyrde film (:
Woverine blev det, tyckte dock inte att den var så bra, inte som dom andra Xmen filmerna, men det var trevligt ändå:) hih..
Efter filmen var vi så slut så vi bestämmde oss för att sova, Och usch det var inte lätt, Ni försår min lillebror har diabetes, och jag vaknade flera ggr och var orolig över honom, bad honom kolla sitt blodsocker ett par ggr. Nu förstår man hur mamma känner varje natt.
Iaf så gick natten bra , och vi vaknade väl rund halv 10 snåret, åt frukost och jgorde oss iordning för avfärd mot Malmö. Det är så sjukt mycket folk överallt måste jag tillägga.

Väl i malmö går vi runt i den extremt stora staden och shoppar, Och just det, ni vet hemsidan coolstuff, DEN AFFÄREN FANNS DÄR! när jag såg det höll jag på o svimma, MEN SÅ VAR DEN STÄNGD! :@ Så jävla typsikt, har lixom hur många ggr som helst tänkt att berälla saker därifrån men typ struntat i det för att frakten är så dyr osv.. JAJA..

Jag som är så kändiskåt tycker man ju borde ha sätt ngn kändis, MEN ICKE, dock gjorde dom andra det, Ola salo bla..

När vi shoppat färdigt åkte vi vidare hem till LinnoJo, Där bjöds det på taco med massa folk, det var trevligt och fint hemma hos dom med!

Frammåt 23 ngn gång hoppade jag kim lisa och arwid på tåget tillbaka till Lund , när vi kom hem så tittade vi lite på tv, och sen var det sovdags igen :)

Idag har vi umgåts och pratat massor osv, tills det var dags att gå till tåget och åka hem igen..

MEEEEEEEEEEEN, det kunde gått illa , hhaha. jo det var nämnligen såhär att vi satt inne på stationen och väntate på att tiden skulle gå, och jag hade redan bestämmt mig för att jag skulle bara några min innan tåget skulle gå gå in på pressbyrån och köpa en benandjerry glass som jag inte har smakat, så 10 min innan tåget ska gå så drar jag med mig niclas in där, medans mamma och kim börjar gå mot perrongen.. när jag står i kassan så ringer kim på min mobil och säger att tåget står på perongen !!!!!!! Fick lite panik och började springa, hah och självfallet hade vi inte tittat vilket spår vi skulle till, så när ja och brorsan kommer upp på rätt perrong får vi SPRINGA för att hinna komma på tåget, och det var ingen liten bit vi fick springa heller. haha där fick jag bara för jag promt skulle ha den där jävla glassen ;D GOD var den iaf!

Som sagt så har vår tid i lund/malmö vart jätte bra! och vi har haft jätte kul, massa skratt osv :) Självklart längtade vi hem till vår lille bebis som fick spendera helgen hos morfar, :)

Så jag avslutar med att Tacka min Fina älskling för att han följde med även fast han kännde sig lite sjuk innan, och pappa för att du tog hand om Casper åt oss ! <3

Nu vart det lite låååååångt.. hiih..

Oao! //Ida

Inga kommentarer: