onsdag 21 juli 2010

40 + ??

Sitter här och funderar..

pratade nyss med en killkompis på facebook, han tjatade om att jag skulle följa med till hamnen och dricka, jag förklarade att jag inte orkade för att jag jobbat osv.. efter ett tag fick jag kommentaren att jag var som en 40åring.. jag vart lite "offended" och berättade detta för en vän, hon sa att han delvis hade rätt. det fick mig att tänka lite.. beter jag mig äldre än vad jag är? Bara för jag inte är ute o super ons fre lör..? Inte äns en gång i veckan? kanske inte äns en gång i månaden? Jag vet inte riktigt vad som gjort mig så anti alkohol på senare år, säkert har det flera faktorer. Jag tycker verkligen det är jättegott och supertrevligt att dricka.. DOCK så varje gång man dricker eller går ut så är det alltid någon/några som blir för fulla, och jag tycker det är så jävla jobbigt! Hallå ..? lär er era gränser?? ingen gillar någon som sitter och är halvt medvetslös?
Och varför är det alltid så att alkohol äns måste vara inblandat? när man ska göra saker? nu låter jag kanske lite som en nykterist, men varför behöver man egentligen nervgift för att kunna ha kul? Jag erkänner, jag blir pratgladare och mer framåt efter ett par glas, men det är ändå lite sjukt ?
Kanske växte jag upp lite för fort ? jag hade min "supar" period när jag var 14-15 år. Fjortis dvs.. jag flytttade hemifrån när jag var 15 , och var tvungen att växa upp fortare än andra..
Måste bara slänga in ett ex på en dålig kväll.. Jag hade bestämmt med en vän att vi skulle ses hemma hos henne och dricka lite vin , prata o ha trevligt.. jag kom dit, vi drack vin och hade trevligt.. i en timme typ, innan hon började shotta, göra drinkar osv, och var efter 2 timmar svinfull och asjobbig.. gick inte äns att prata med..? det var sjuk tråkigt...

Jaja skulle bara säaga de.. haha..

hejsvej

Inga kommentarer: