fredag 21 maj 2010

Casper fegpropp / Ont i fötterna

Idag tog jag ut Casper på en liten tur ute. Han var en riktigt FEGIS.. han kröp fram och var livrädd för allt. Det går minsann bra att sitta och "skälla" på insekterna,fåglarna osv när man sitter i fönstret men när man är ute är man inte så kaxig längre.. vi var ute i en halvtimme innan han gick och satte sig utanför porten och jamade HÖGT.. han ville inte vara kvar ute. Dock satte han sig utanför fel port haha. Så vi gick in sen iaf. Men bara för han var så feg så kommer jag kalla honom fegpropp idag istället för casper. HA..

Efter våran utflykt så jag jag ner på stan.. tog med mig min cykel som det är punka på. (btw så hatar jag sommarskor i alla former hade jag själv fått välja hade jag gått i mina stövlar året runt.men det kan se lite knäppt ut) Jag gick ner och åt lunch med pappa , sen gick jag till "jacks" (cykelaffär) som ligger brevid lucky seven.. de hade lunchstängt.. så ja tänkte att ja skulle gå ner till " björns cykel" som tydligen heter "haga cykel" som ligger vid friskis och svettis.. trotts att mina fötter höll på att döda mig.. väl nere där hade de OCKSÅ stängt.. suck tänkte jag och gick tillbaka upp till stan. gick till pappas jobb och frågsa om han hade någon cykelpump, men icke så han sa till mig att gå och pumpa den på torget. jag går till torget och mina fötter är nu nära döden.. och gissa vad? Jo pumpen var TRASIG. suck.. klockan hade då blivit dags för jacks att öppna igen, så jag traskade dit.
Han som tog emot mig var väl inte jätte trevlig direkt... han kunde tydligen säga att det var punka utan att änns prova att bara pumpa den först.. jaja.. lämnade in den där iaf.. skulle vara klar på måndag. jippi, jag som trodde jag skulle få cykla hem på den så ja slapp ha mer ont i fötterna..
sen gick jag hem.. ville inte spendera mera pengar idag , gjorde jag tullräckligt igår :( Nu är jag hemma iallafall.. ska nog sätta mig på balkongen snart med ett glas jordgubbssaft och tycka synd om mig själv.

Hejdå

Inga kommentarer: