söndag 20 juni 2010

Bröllop! mm.

Detta inlägg kommer nog i stort sätt handla om min vistelse i Skånelandet. Så är ni inte intresserade så kan ni sluta läsa här..

Så du var intreserad! vad roligt! hit

Fredag : Började med att jag och kim gick upp kl 05.00 , packade ner det sista och sen traskade vi iväg till tåget som gick 07.02
Byte i Norrpan, sen x2000 i några timmar.. Väl framme i Lund så Gick vi och åt direkt, på en pizzeria.. Pizzan var inte så god men brevid pizzerian ligger "wasabi" en sushi resturang, och när vi satt och åt vår pizza kom Lasse åberg Himself gåendes och slog sig ner på Wasabi!!! :) hih, Jag som är kändiskåt satt och glodde hela tiden och smygfota haha.. älskar hans röst btw^^ Vi var färdiga lite innan åberg så vi går förbi honom .. Jag vänder mig om för att vänta på mamma som står bakom honom i princip, så han tror att jag står och tittar på honom så han hälsar på mig :) haha så jag var artig och hälsade tillbaka!
Efter det så bar det iväg hem till Lisa och Arwids nya lya , den var häfitg, avlång lixom :) haha.. Pratade och diskuterade en hel del.. Sen var det bedtime.

Lördag: Gick upp 08.00 och började stressa med allt inför den stora dagen.. Duschade , lockade håret , sminkade mig. . stressade alla andra.. Jag och Lisa Åkte bil med Toastmastern + Man till Festlokalen och fixade i ordning det sista , hade ju även glömt att tömma askarna på tändstickor så vart lite stressigt.. Tog emot maten osv.. Sen vidare till kyrkan!
Hälsade alla gäster välkommna och sen gick vi in och satte oss!
Måste säga att det var lite kul att sitta på första raden! man kännde sig lite viktig lixom :)
Efter Lite snack från prällen så ringde klockorna och bröllopsmarchen började, och där kom dom.. Vackra som bara den, ögonen fylldes med tårar vid första ögonkastet. Det var magiskt! Hela Cermonin var otroligt vacker! Men stackars Linn var nära på att svimma framme vid altaret, hon fick sätta sig ner några ggr under vigseln. Det där ligger ju i släkten tyvärr, vi har lätt för att svimma då blodtrycket sjunker fort. Men Prällen var van så hon fortsatte som vanligt. Väl ute ur kyrkan så mådde hon super igen! lyckligare än aldrig förr! Allas tårar rann när dom kom ut på kyrktrappan!
Efter fotograferingen så bar det vidare till festlokalen! Kvällen i korthet bestod av Mat , Dryck , tal, tal , tal.. ( ja en massa tal.. men så blir det när det är 100 gäster) och Dans förståss! Säkert 60% av gästerna är proffisionella dansare, så jag och kim vågade oss inte upp på dansgolvet direkt .. haha..
Framåt natten var det dags att åka hem, Vi tog en taxi till Malmö Syd och sedan tåg därifrån till Lund, fick knalla hem i regnet därifrån.. Hem och SOVA! Var så sjukt trött!

Söndag : Vaknade 07.00 Upp och packa ihop det sista och sen springa iväg till tåget ! Åkte tåg hela förmiddagen och var äntligen hemma i nypan igen vid 14.10.

Helgen har varit fylld med kärlek av olika slag och Skratt.

Så ännu en gång

Grattis Kära Brudpar !

Här kommer lite bilder !



Askar



Muffin!



Åberg i bg!!



Bilden är tagen inne i Botaniska Växthuset som vi även besökte på fredagen, jävla coolt. AS stort växthus med småå bebis fåglar som sprang omkring.. inte större än mitt lillfinger :)




Klänningen!!



<3



Köpte ett litet mini schack! askul!

Nejmen godnatt nu orkar jag inte skriva mer!

//idahoen

Inga kommentarer: